Gullbrikkevinner 2014 – Torill Johansen

Foto: Karin Hvenekilde

Juryens begrunnelse:

Årets mottaker av Gullbrikken tok det første initiativet til å møtes ved å invitere spillere fra ordspill hjem til seg. Flere tilskriver henne også ideen om å lage et forbund og det er vel tvilsomt om Norsk Scrabbleforbund hadde eksistert uten hennes pågangsmot og ståpåvilje. Hun var vår første president og var ryddig og ordentlig og uredd; ordnet opp med Brønnøysundregistret og delegerte oppgaver med klokt hode i styre. Hun ga aldri opp! Fortsatte ufortrødent å arrangere turneringer, selv om det kom begredelig få de første gangene.

Etter at hun gikk av som president har hun ikke hvilt på laurbærene. Hun har reist til både Tromsø og Stavanger som turneringsleder for å bidra til å få i gang miljøene der. Hun stiller like gjerne som turneringsleder i Oslo som på Nesodden, Kreta eller Danskebåten. Hun er inkluderende og sjenerøs og fortsetter å ønske nye spillere varmt velkommen.

Hun er en av de aller viktigste bidragsyterne til at scrabblemiljøet har blitt så bra og at vi er så mange samlet her på NM.

Det er med stolthet og stor takknemmelighet at Hederspriskomiteen tildeler Torill Johansen den aller første hedersprisen – Gullbrikken 2014.

Det er med stolthet og stor takknemmelighet at komiteen tildeler Torill Johansen den aller  første hedersprisen – Gullbrikken 2014.

Dette innlegget ble publisert i Generelt og merket med . Bokmerk permalenken.