Forfatterarkiv: Karin Hv

Io er vår mesternes mester

Helga 2-3 mars møttes de 12 beste for å spille Mesterturnering i Folkets hus i Trondheim. Mesterne er dem som har vunnet det som var å vinne i 2023. NM, NM for lag, de som toppet tabellen og de som … Les videre

Publisert i Generelt | Skriv en kommentar

Jo mer vi spiller sammen

Et par uker etter påske er det spillerne i Bergen som inviterer til Lag NM. Vi spiller i lag på 3 der man møter motstand tilpasset ditt eget nivå i laget. Lyst til å være med, men har ikke et … Les videre

Gullbrikken 2023

Stein Olav Høgetveit er den verdige vinneren av Norsk Scrabbleforbunds hederspris Gullbrikken. Her er Gullbrikkekomitèens begrunnelse: Årets gullbrikkevinner åpenbarte seg for oss første gang på en kaffeklubb i Oslo, rett ved Plata, i mai 2012. Der kom han på en … Les videre

Stian Toft: Norgesmester i Scrabble 2023

Stian var suveren i år også og vant de to første av tre mulige finalerunder mot Knut Helset. Gratulerer Stian! Og gratulerer til Knut som vant sølvet. Det var mange flere virkleig gode prestasjoner. Ta en titt i scrabeller.appspot.com for … Les videre

Gullbrikken 2022

Årets Gullbrikke går til en person med et mangfoldig engasjement for scrabble og Norsk Scrabbleforbund. Vedkommende var en av den «nye» vinen som kom som en liten tsunami til Scrabbleforbundet etter at wordfeud-spillet traff et bredere lag i befolkningen, sammenlignet med Ordspills rekruttering av sånne som … Les videre

Tilbakeblikk på NM for Lag 2022

NM for lag i Scrabble 2022 er over. Her er noen bilder vi kan glede oss over. Klikk her hvis du vil lese Ståles svært lesbare oppsummering av arrangementet. (Anbefales!) Nedenfor her finner du flere vinnere

Publisert i Generelt | 2 kommentarer

Serieturneringer 2022. Finner du et sted som passer for deg?

Første gang du skal spille må du komme en halv time tidligere for å få en kjapp introduksjon til spill og regler. Arrangementene er åpne for alle, og det kreves ingen forkunnskaper. Her finner du en kortfattet oversikt over turneringene … Les videre

Gullbrikken 2021

Gullbrikken 2021 ble delt ut under NM i slutten av oktober. Her ser du den verdige vinner, Eva Marie Watne, og nedenfor følger Gullbrikkekomiteens begrunnelse. Årets tale/begrunnelse ble fremført i form av scrabblepoesi. I scrabblepoesi må alle ord være godkjent … Les videre

Gullbrikken 2020

Gullbrikken 2020 ble delt ut på tross av alle restriksjonene. Vinneren, Anna Cecilie, har fått talen opplest, og nå kan den leses her også. Igjen gratulerer til en verdig vinner! Gullbrikken ble delt ut første gang i 2014. Gullbrikken er … Les videre

Publisert i Generelt | Skriv en kommentar

Er løkfjøl lov å legge i Scrabble?

Det var et av spørsmålene Taral Guldahl Seierstad fra språkkomiteen vår svarte på da han var gjest i Eides språksjov på NRK den 19.desember 2020. Eides språksjov beskriver seg selv som et program med «Underhaldning herifra til månen når Linda … Les videre