VM-kvalifisering i Oslo 5. juni

5. juni 2011
11.00til18.00

Information in English

Verdensmesterskapet i engelsk Scrabble vil arrangeres på Hilton Hotel i Warszawa 12.–16. oktober 2011. Som ny scrabblenasjon er vi tildelt én plass.

Den første runden i VM-kvalifiseringen vil finne sted 5. juni i Margit Hansens gate 5 på Grønland i Oslo. De fire beste vil gå videre til den andre kvalifiseringsrunden. Du kan melde deg på ved å sende en epost til «english» alfakrøll scrabbleforbundet dott no. Påmeldingsfristen er 30. mai. Styret kan akseptere påmeldinger som kommer etter påmeldingsfristen, forutsatt at det ikke skaper noen praktiske vanskeligheter. Turneringen vil spilles i henhold til WESPAs regler, og ordboka som brukes vil være Collins Scrabble Tournament & Club Word List, som er den ordlista som brukes i verdensmesterskapet.

For at turneringen skal telle som en kvalifiseringsturnering, må den ha minst seks deltagere. Dersom færre enn seks deltagere møter opp, vil turneringen altså ikke være tellende, og vi vil forsøke å arrangere en ny kvalifiseringsturnering på et senere tidspunkt.

For å kunne representere Norge i verdensmesterskapet, må du enten være norsk statsborger eller være folkeregistrert i Norge i perioden 1. oktober 2010 til 16. oktober 2011.

Norges representant må selv bære alle kostnader som er fobundet med deltagelsen i VM.

Vil du vite mer om Scrabble på engelsk? Klikk på «Engelsk» i menylinjen øverst på siden.

Mer om selve verdensmesterskapet kan du lese her.

Dette innlegget ble publisert i Turnering. Bokmerk permalenken.